Vilkår og betingelser

Apinor AS


Ved å sende inn en bestilling til Apinor, godtar du at du har lest vilkår og betingelser Apinor har satt for handelen.

Generelle vilkår

Frakt og betaling

Fraktkostnader vil bli kalkulert ut fra postens satser, etter at bestillingen er sendt inn til Apinor. Apinor vil referere til kontonummer hvor kunden deretter overfører summen. Først da sender Apinor varen til kunden.

Lokal henting

Om kunden ønsker å plukke opp bestillingen ved Apinor sine lokaler, skal kunden gjøre dette klart i bestillingsteksten.

Kontaktinformasjon

Kunden er selv ansvarlig for at rett kontaktinformasjon og adresse og postnummer er oppgitt ved bestilling.

Kansellering

Kunden står fri til å kansellere bestillingen dersom fraktkostnaden viser seg å bli for høy, eller ved andre komplikaskoner.

Priser

Alle priser er oppført på Apinor sine nettsider inklusive merverdigift (mva), uten fraktkostnader.

Angrerett

Det vil medfølge et angrerettskjema i hver leveranse. Ved en bestilling hos Apinor, har du etter norsk lov 30 dagers angrerett på en vare bestilt på nett, dersom du ikke har hatt anledning til å undersøke varen skikkelig på forhånd. Dersom du ikke fikk medsendt angrerettskjema, kan du kontakte Apinor for å få tilsendt skjemaet digitalt eller via post. Kontakt Apinor via apinor sine kontaktsider. Merk emnet med "angrerettskjema."

Retur

Produktene som skal i retur sendes til følgende adresse: Tussefaret 4 1890 Rakkestad. Husk å merke pakken med fullt navn og legge ved ordrenummeret du har fått tilsendt fra Apinor ved bestilling.

Forbehold

Apinor forbeholder retten om feil pris eller skrivefeil på nettsiden.

Eiendomsrett

Alle varer er Apinor sin eiendom inntil varene er fullt betalt av kunden.

Prisjusteringer

Justering av priser kan forekomme uten varsel. For eksempel ved valutaendring, prisendring fra leverandør, tekniske feil eller skrivefeil.

Prisforbehold

Apinor tar forbehold om forandringer i priser som resultat av endrede råvarepriser, toll, transportpriser og valutakurser.

Transportskader

Apinor går over, kvalitetssikrer og ser til at de er god rustet for frakt til kunde. Dersom det oppstår skader på produktet under frakt, er det kunden sitt ansvar å ta kontakt med transportøren for erstatning.

Lokal henting og skader

Skader under frakt erstattes ikke dersom kunden henter varene lokalt hos Apinor.

Produktskader

Dersom det viser seg at skade på et produkt er påført under Apinor sitt tilsyn, står Apinor erstatningsansvarlig for skaden.

Uavhentede varer

Dersom transportør mislykkes i å komme i kontakt med kunden, og må sende varen tilbake til Apinor, vil kunden måtte betale et gebyr for kostnadene Apinor har hatt for den uavhentede varen. For å få tilsendt varen på nytt, må kunden betale fraktkostnaden på nytt. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angrefristen.

Opphavsrett

Innholdet på Apinor sine nettsider er beskyttet etter opphavsrett, markedsføring- og varemerkelovgivning, og eies av Apinor, SAF Natura og Quarti. Dette gjelder varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelser av produktene, bilder/grafikk, design og layout, og annet innhold på sidene til Apinor eller produktkatalogene til SAF Natura eller Quarti. Innholdet på siden kan ikke lastes ned, kopieres eller benyttes på noen annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Apinor.

Har du spørsmål om våre vilkår?

Ta kontakt med oss på post@apinor.no

Disse vilkårene er sist oppdatert 1. juni 2023. Apinor AS